7 syytä ottaa chat-asiakaspalvelu käyttöön

 

Joko teillä palvellaan asiakkaita näppärästi chatissa? Chat on asiakkaille nopea ja vähemmän muodollinen asiakaspalvelukanava, minkä vuoksi asiakaspalvelijaa on helppo lähestyä ja yhteydenottokynnys on matala.

Hyvä asiakaskokemus on yrityksen elinehto, sillä tyytyväiset asiakkaat ostavat enemmän, palaavat luoksenne myöhemmin ja suosittelevat yritystänne myös eteenpäin. Nykyään asiakkaat vaativat palvelua siinä asiakaspalvelukanavassa, jonka he kokevat sopivammaksi ja siihen aikaan, kun heidän tarve on.

Chat toimii juuri siellä, missä asiakkaat ovat – verkossa. Digitalisaation myötä asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut ja yhä useampi hakee ja vertailee tietoa verkosta. Mikäli tietoa ei löydy nopeasti ja helposti, vaihdetaan hyvin herkästi verkkosivuilta toiselle.

 

Tässä 7 syytä, miksi juuri chat kannattaisi ottaa osaksi asiakaspalvelukanavianne:

 

  1. Helppo tavoitettavuus ja matala yhteydenottokynnys poistavat ostamisen ja asioinnin esteitä. Chatissa asiakaspalvelijan tavoittaa sekunneissa.

 

  1. Chatissa asiakkaat voidaan palvella muita asiakaspalvelukanavia tehokkaammin, sillä chatissa asiakkaita on mahdollista palvella yhtä aikaa ja usein kysyttyihin kysymyksiin vastaukset ovat nopeasti monistettavissa

 

  1. Chat-palvelulla voidaan tasata ja helpottaa kuormitusta muilta asiakaspalvelukanavilta

 

  1. Chatilla kasvatetaan verkkosivujen vuorovaikutteisuutta ja näin myös verkkosivunne palvelevat niitä asiakkaitanne, jotka kaipaavat ihmistä ostopäätöksen tueksi

 

  1. Imagon vahvistaminen myynnissä, markkinoinnissa, asiakaspalvelussa taikka ylipäätään nykyaikaisena yrityksenä

 

  1. Chat on palautekanava, josta on helppo saada palautteita koskien niin verkkosivujanne, palveluitanne kuin myyjienne toimintaa

 

  1. Verkkosivujen ajantasaisuutta ja toimivuutta seurataan aktiivisemmin

 

Mitkä luetelluista syistä olisivat teille niin arvokkaita, että olisi syytä harkita chat-palvelun käyttöönottoa?