Siirry sisältöön

Asiakas: SKM Service Oy
Projekti: Chat-palvelu
Ajankohta: 5/2018
Osoite: http://www.skmservice.fi/

SKM Service - Chat-palvelu

Teollisuuden palveluita tarjoava asiakasyrityksemme SKM Service lähti chat-palvelun kautta hakemaan itselleen jotain uutta ja erilaista, jotain mitä muilta saman alan yrityksiltä ei löydy. Chat-palvelu onkin jäänyt positiivisesti yrityksen asiakkaiden mieliin sekä kerännyt yritykselle liidejä ja kauppoja.

Haastattelimme referenssiä varten SKM Servicen teknistä johtajaa Saku Kähköstä heidän kokemuksistaan palvelumme suhteen.

Kasvua ja kehitystä yhdessä vuodesta 2015

SKM Service Oy on teollisuuden palveluita tarjoava yritys, jonka pääosaamisalueita ovat laitosten kunnossapitotyöt, putkistojen uusiminen ja uusien putkistojen rakentaminen, säiliöiden korjaukset, teräsrakennetyöt, laitteiden ja koneiden asennustyöt sekä investointi-, seisakki- ja kunnossapitoprojektien toimitusvalvonta.

SKM Service on viime vuosina kasvanut nopeasti ja laajentanut toimintaansa. Viimeisimpänä tuotelanseerauksena yritys on tänä vuonna julkaissut langattoman putkiston kulumisen seurantaan ja ennaltaehkäisyyn tarkoitetun Wear Tracker-menetelmän.

Meillä Projantilla on ollut ilo tehdä yhteistyötä ja kasvaa yhdessä SKM Servicen kanssa vuodesta 2015 lähtien. Chat-palvelun lisäksi olemme olleet SKM Servicen mukana kehittämässä strategiaa ja toteuttamassa markkinointimateriaaleja messutarpeisiin. Chat-palvelua toteutamme tällä hetkellä yrityksen kahdella sivustolla: http://www.skmservice.fi/ ja https://www.weartracker.com/ Chat-palvelu aloitettiin yrityksen omilta verkkosivuilta 2015 ja palvelua laajennettiin 2018 Wear Trackerin sivustolle.

 

Jotain uutta ja erilaista

SKM Servicen Saku Kähkösen mukaan chat oli jotain sellaista, jonka he ajattelivat olevan jotain uutta ja erilaista kuin muilla saman alan yrityksillä. Yritys halusi tehdä asioita uudella tavalla ja siihen tarpeeseen chat-palvelu oli vastaus. Kähkösen mukaan palvelun ostamiseen ajoi myös halu tarjota koko ajan nuoremmalle asiakaskunnalle heille luontainen, helppo ja nopea asiakaspalvelukanava.

Chat jää asiakkaiden mieliin erilaisuudellaan

Chat-palvelun toivottiin tavoittavan ihmisiä ja yllättävän positiivisesti erilaisuudellaan. Palvelun käynnistäminen sujui mallikkaasti ja kokonaisuudessaan SKM Servicen väki on ollut todella tyytyväinen palvelun toteutukseen. Palvelu on vastannut siihen tarpeeseen mihin se alun perin hankittiinkin – chat jää asiakkaiden mieliin erilaisuudellaan ja kerää positiivista palautetta. Chat on ollut yrityksellä hyödyksi myös uusasiakashankinnassa keräten liidejä ja kauppoja. Tämä tekee palvelusta yritykselle todella kannattavan, sillä Kähkösen mukaan heillä yksi chatin kautta tullut kauppa riittää kattamaan palvelun kustannukset, jonka jälkeen kaikki chatin kautta tulevat kaupat ovat pelkkää plussaa yritykselle.

 

Kaikkea ei kannata tehdä itse

Kuten useille muillekin asiakasyrityksillemme, myös SKM Servicelle olemme saaneet tarjota palvelua monipuolisesti eri liiketoiminta-alueiltamme. Kaiken kaikkiaan Kähkönen kokee yhteistyön Projantin kanssa olleen sujuvaa ja hyödyllistä heidän yritykselleen.

Palveluitamme Kähkönen suosittelisi myös muille yrityksille. Hän haluaisi erityisesti muistuttaa yrittäjiä siitä, että kaikkea ei kannata tehdä itse, vaan tiettyjä juttuja on hyvä ulkoistaa. Usein ulkopuolisen avun myötä saadaan yritykseen myös ihan uusia näkökulmia.

 

Haluatko kuulla lisää SKM Servicen kokemuksista palveluihimme liittyen?

Kysy kokemuksia Sakulta p. 050 410 0864

 

Lue chat-palvelustamme lisää täältä.

SKM Serviceen voit tutustua tarkemmin osoitteessa http://www.skmservice.fi/