Siirry sisältöön

Asiakkuuksien hoitosuunnitelma

Mitkä asiakkuuksista ovat yrityksellenne tärkeimpiä ja kuinka niistä voitaisiin kasvattaa vieläkin arvokkaampia? Asiakkuuksien hoitosuunnitelma vastaa siihen, kuinka nykyisistä asiakkuuksista saadaan kehitettyä yhä tuottoisampia ja jatkuvampia.

Kohti arvokkaampia asiakkuuksia

Hyvin usein kasvun uralle on helpompi päästä nykyisten asiakkaiden kanssa, sillä kaupanteko heidän kanssaan on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin uusasiakashankinta. Tästä johtuen nykyisten asiakkaiden potentiaali kannattaa hyödyntää maksimaalisesti. Eli olemassa olevista asiakassuhteista kannattaa pitää hyvä huoli. Asiakkuuksien hoitosuunnitelmassa määritellään konkreettiset toimenpiteet asiakassuhteiden hoitamiselle. Asiakkuudet arvotetaan ja eri asiakkuuksille suunnitellaan suhteiden hoitamiseen ja asiakkuuden arvon kasvattamiseen tähtäävät toimenpiteet.

Kun konkreettiset toimenpiteet ovat kaikille kirkkaat, niiden systemaattinen toteuttaminen on vaivatonta ja seuranta helppoa. Yhdessä sovittuja tavoitteita kohti tähtäävillä toimenpiteillä voimme parantaa asiakaskannattavuutta ja lisätä asiakkuuksien arvoa. Suunnitelmallinen asiakassuhteiden hoitaminen saa asiakkaat ostamaan enemmän ja tuo yritykselle lisää myyntiä.

Ongelma

Opi ymmärtämään asiakkaitasi paremmin

Miksi asiakkaita poistuu palveluidenne parista? Miten asiakkuuksia voitaisiin kehittää haluttuun suuntaan? Asiakkuuksien hoitosuunnitelma pureutuu näihin ongelmakohtiin ja tarjoaa konkreettiset työkalut asiakassuhteiden jatkuvuuden varmistamiseen.

Ratkaisu

Asiantuntija tukena suunnittelusta toteutukseen

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Kokemuksemme avulla luot asiakkuuksien hoidosta systemaattista ja tehokasta. Olemme tarvittaessa apuna myös asiakkuuksien hoitosuunnitelmaan kirjattujen toimenpiteiden toteuttamisessa.

Hyöty

Saavuta arvokkaampia asiakkuuksia

Tehokas asiakassuhteiden hoito ja asiakkuuksien kasvattaminen luovat pohjan paremmalle kannattavuudelle. Hyvin hoidetut suhteet nykyisiin asiakkaisiin tulevat usein yrityksellenne huomattavasti halvemmiksi kuin uusien asiakkaiden hankkiminen.

Miten asiakkuuksien hoitosuunnitelma toteutetaan?

Käymme yhdessä läpi yrityksenne nykyisen asiakaskannan ja arvotamme asiakkuudet kannattavuuden sekä lisämyyntipotentiaalin mukaan. Tämän jälkeen laadimme konkreettisen toimenpidesuunnitelman sille, kuinka nykyisiä asiakkuuksia hoidetaan ja miten niistä kasvatetaan entistä arvokkaampia.

1. Aloituspalaveri

Käymme yhteyshenkilönne kanssa läpi palvelun tavoitteet ja toteutuksen sekä perehdymme tavoitteiden mukaisesti yrityksenne tietoihin.

2. Asiakkuuksien arvottaminen

Työkalujemme avulla määritämme yhdessä asiakkaanne neljää eri asiakaskoriin.

3. Toimenpidesuunnitelma

Laadimme yrityksellenne konkreettisen toimenpidesuunnitelman asiakassuhteiden hoitamiselle ja lisämyynnille.

4. Seurantajärjestelmä

Luomme seurantajärjestelmän suunnitelman mukaisten toimenpiteiden käytännön toteutuksen varmistamiseksi.

Kirje luottamuksesta

Hyvä ystävä, Riemun päivä on koittanut. Se sai minut kirjoittamaan tämän kirjeen sinulle. Ystävä, päässäni liikahti palanen. Niin saattaa joskus...

Lue lisää

Myynnillisyys osana parempaa asiakaskokemusta

Myynnillinen asiakaspalvelu ei tarkoita tyrkytystä. Asiakaspalvelu on päivittäin tekemisissä asiakkaiden kanssa ja saa paljon tietoa asiakkaiden haaveista, ongelmista ja tarpeista....

Lue lisää

Messut mielessä – Varmista WOW!

Jotta yritys voi sanoa että messuille kannattaa lähteä, tulee valmistelut tehdä hyvin. Hyvillä valmisteluilla taataan se, että messuilta saadaan tulosta....

Lue lisää

Näin onnistut tapaamisten buukkauksessa – 5 vinkkiä hyvin kartoitettuihin tapaamisiin!

Soittotyö on monelle yrittäjälle iso haaste ja puhelimeen tarttuminen jännittää. Miten puhelu oikein tulisi aloittaa? Kuinka asiakkaan saisi kiinnostumaan? Ja...

Lue lisää