Siirry sisältöön

Markkinointi- ja myyntisuunnitelma

Kangerteleeko myynti? Tarvitsetteko lisää asiakkaita, mutta teillä ei ole selkeää käsitystä mistä niitä löytyisi? Markkinointi- ja myyntisuunnitelman avulla vastaamme siihen, kuinka uusasiakashankintaanne saadaan lisää tehoa.

Tehokkaampaa uusasiakashankintaa

Markkinointi- ja myyntisuunnitelma sisältää toimenpiteiden määrittelyn uusasiakashankinnan tueksi. Suunnitelma antaa konkreettiset työkalut uusasiakashankinnan parissa työskenteleville. Suunnitelman avulla yrityksenne on helppo lähteä lisäämään uusasiakashankinnan aktiviteetteja.

Markkinoinnin ja myynnin suunnitelmallisella toteuttamisella voidaan pienentää asiakashankinnan kustannuksia, lisätä asiakasmäärää ja sitä kautta kasvattaa yrityksen toimintaa. Suunnitelma tuo selkeät roolit markkinoinnin ja myynnin vastuuhenkilöille ja lisää näin merkittävästi ajankäytön tehokkuutta.

Ongelma

Unohda päämäärätön harhailu

Tuottaako uusien asiakkaiden hankkiminen harmaita hiuksia? Suunnitelman ja systemaattisen tekemisen avulla uusien asiakkaiden hankkiminen käy tehokkaasti.

Ratkaisu

Mitattavissa olevia tuloksia nopeasti

Meiltä saat konkreettisen toimenpide-suunnitelman, jota seuraamalla nopeutat uusien asiakkuuksien realisoitumista. Mittaristomme avulla seuraat tavoitteiden täyttymistä näppärästi.

Hyöty

Kasvata yrityksenne toimintaa tehokkaasti

Lisää uusia asiakkaita ja vähemmän hukkaan heitettyä aikaa – Systemaattisella uusasiakashankinnalla kasvatat tehokkaasti yrityksenne volyymia.

Kuinka markkinointi- ja myyntisuunnitelma laaditaan?

Markkinointi- ja myyntisuunnitelman laatimisessa lähdemme liikkeelle yrityksenne myynnin historian analysoinnista. Kirkastamme yhdessä strategian ja tavoitteet sekä suunnittelemme niihin pohjautuvat konkreettiset markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet ja näiden seurantaa tukevat mittarit.

1. Aloituspalaveri

Käymme yhteyshenkilönne kanssa läpi palvelun tavoitteet ja toteutuksen sekä perehdymme niiden mukaisesti yrityksenne tietoihin.

2. Myynnin historia

Analysoimme yrityksenne myynnin historian ja kuvaamme myynnin nykytilan.

3. Strategia

Kirkastamme tavoitteet, kohderyhmät, tuotteet ja palvelut sekä kilpailuedut.

4. Suunnitelma

Suunnittelemme strategiaa ja tavoitteita palvelevat markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet.

5. Mittaristo

Päivitämme markkinoinnin ja myynnin mittariston vastaamaan markkinointi- ja myyntisuunnitelmaa.

Yrityksen strategia - Sanahelinää vai selkeä kuva?

Usealla meillä on joskus päiviä, jolloin töissä painetaan hommia tukka (tai kravatti) hulmuten. Niinä päivänä, kun pää on täynnä eri...

Lue lisää

Kirje luottamuksesta

Hyvä ystävä, Riemun päivä on koittanut. Se sai minut kirjoittamaan tämän kirjeen sinulle. Ystävä, päässäni liikahti palanen. Niin saattaa joskus...

Lue lisää

Myynnillisyys osana parempaa asiakaskokemusta

Myynnillinen asiakaspalvelu ei tarkoita tyrkytystä. Asiakaspalvelu on päivittäin tekemisissä asiakkaiden kanssa ja saa paljon tietoa asiakkaiden haaveista, ongelmista ja tarpeista....

Lue lisää

Messut mielessä – Varmista WOW!

Jotta yritys voi sanoa että messuille kannattaa lähteä, tulee valmistelut tehdä hyvin. Hyvillä valmisteluilla taataan se, että messuilta saadaan tulosta....

Lue lisää