Siirry sisältöön

Asiakkaan tavoittaminen verkossa

Lauantai-ilta, sauna lämpenemässä ja hetki luppoaikaa. Avaat puhelimen ja selaat iltapäivälehden sivua. Katseesi kiinnittyy sivuilla näkyvään pelipaitamainokseen. Miten sattuikin, juuri kannattamasi seuran paitaahan siinä mainostetaan. Varsinaisesti sinulla ei ole tarvetta Zlatanin fanipaidalle, mutta klikkaat huvin vuoksi sivuille, kun tuote hieman puhuttelee. Miten tämä on mahdollista?

Missä sä oot?

Olet ostopolun passiivisessa vaiheessa ja sinut tavoitettiin display-mainonnalla. Joku on maksanut siitä, että tavoitti sinut juuri tänä lauantai-iltana verkossa. Eikä ole sattumaa, että juuri kyseinen mainos pompahti silmillesi. Pelipaitoja myyvä fanituotekauppa tietää, että nimenomaan Zlatan Ibrahimovic on suosikkipelaajasi ja kohdentaa harkitusti mainoksen sinulle.

Tässä kohtaa ei kalasteta lohta muikkuverkoilla, vaan isosilmäisemmällä pyydyksellä, johon ei tartu pikku sintit, vaan halutut vonkaleet! Edellä kuvattiin ostopolun ensimmäinen steppi, joita on yhteensä neljä kappaletta.

Lataa alta maksuton opas, jossa on esitelty ostopolun jokainen vaihe. Onko sinun yrityksesi hakukoneen tuloksissa top 3:ssa ja tavoittaako display-mainonta ostohaluiset asiakkaat? Jos sinusta tuntuu, että myyntiä voisi olla enemmänkin, klikkaa alta ja pohdi oletko verkossa riittävän hyvin esillä.

Lataa opas