Siirry sisältöön

Artikkelit tagille “Sisällöntuotanto”

Huhtikuun somevinkki: Facebook & Instagram Storiesin hyödyntäminen yrityskäytössä

Instagramiin ja Facebookiin julkaistaan yhä harkitumpaa ja hyvälaatuisempaa sisältöä. Sen rinnalla suosiotaan kasvattaa kuitenkin myös arkisempien ja hetkessä tuotettujen sisältöjen jakaminen. Arkisia sisältöjä halutaan jakaa ja katsoa, mutta niitä ei haluta roikkumaan omaan Insta feediin tai Facebook-sivulle. Tähän tarpeeseen on kehitetty Stories-ominaisuus.

Video jyrää somessa

Videoiden suosio on kasvanut sosiaalisessa mediassa viimeisten vuosien aikana ja sama suunta jatkuu myös tulevaisuudessa. Some-kanavien algoritmit suosivat videosisältöä antaen niille hyvin näkyvyyttä. Tästä syystä moni julkaisee teksti- ja kuvamuotoisten päivitysten rinnalla yhä enemmän videoita. Suurimmista some-kanavista Facebook ja Instagram ovat myös monipuolistaneet videoiden hyödyntämismahdollisuuksia tuomalla mukaan Live-videot ja Snapchatista tutut tarinat.